ការវិភាគជាមូលដ្ឋានមានធាតុសំខាន់ៗបី៖
- .ការវិភាគសេដ្ឋកិច្ច;
- .ការវិភាគឧស្សាហកម្ម;
- .ការវិភាគក្រុមហ៊ុន។
ចូរយើងសិក្សាធាតុនីមួយៗនេះឱ្យកាន់តែលម្អិត។
ការវិភាគជាមូលដ្ឋានពីលើចុះក្រោមធៀបនឹងពីបាតឡើង
មានវិធីសាស្រ្តសំខាន់ពីរសម្រាប់ការវិភាគជាមូលដ្ឋាននៅក្នុង Forex:
- .ពីលើចុះក្រោម;
- .ពីបាតឡើង។
ចូរយើងឈ្វេងយល់ពីវិធីសាស្រ្តនីមួយៗឱ្យបានលម្អិតបន្ថែមទៀត៖
ការវិភាគមូលដ្ឋានពីលើចុះក្រោម
ដូចដែលអ្នកបានឃើញរូបខាងលើ វិធីសាស្ត្រខិតជិតពីលើចុះក្រោមចាប់ផ្តើមដោយការវិភាគសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក និងសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេស។ តាមគោលការណ៍ អ្នកសិក្សាពីកត្តាដូចជា GDP អតិផរណា អត្រាការប្រាក់ និងការជាប់ទាក់ទងគ្នានៃអត្រាប្តូរប្រាក់បរទេស។
បន្ទាប់ពីអ្នកបានវិភាគទស្សនវិស័យម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ចហើយ អ្នកឈ្វេងយល់ពីវិស័យសេដ្ឋកិច្ចដែល មាន ការចាប់អារម្មណ៍ និងឧស្សាហកម្មពិសេស។ ដោយផ្អែកលើការស្រាវជ្រាវ អ្នកអាចជ្រើសរើស ជម្រើសវិនិយោគដែលជោគជ័យបំផុត។ នៅដំណាក់កាលចុងក្រោយ អ្នកធ្វើការវិភាគជាមូលដ្ឋាន អំពីភាគហ៊ុនរបស់ក្រុមហ៊ុននីមួយៗ។
វិធីសាស្រ្តពីបាតឡើង
ដូចដែលអ្នកឃើញពីរូបខាងលើ វិធីសាស្ត្រពីបាតឡើងបង្ហាញពីការវិភាគទិន្នន័យក្នុងលំដាប់ផ្ទុយ។ នោះគឺ ជាបឋមអ្នកវិភាគមូលបត្ររបស់ក្រុមហ៊ុន របាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុរបស់ខ្លួន; បន្ទាប់មកគឺ វិស័យឧស្សាហកម្ម និងសេដ្ឋកិច្ច។ នៅដំណាក់កាលចុងក្រោយ អ្នកឈ្វេងយល់ពីកត្តាម៉ាក្រូ សេដ្ឋកិច្ចទាក់ទងនឹងក្រុមហ៊ុនដែលបានជ្រើសរើស។
វិនិយោគិនដែលប្រើវិធីសាស្រ្តបាតឡើងជាធម្មតាពួកគេជឿថា មូលបត្រពិសេសអាចដំណើរការ បានល្អជាងឧស្សាហកម្ម ឬវិស័យសេដ្ឋកិច្ចទាំងមូល។ ពួកគេឈ្វេងយល់យ៉ាងលម្អិតអំពីដំណើរការ របស់ក្រុមហ៊ុននីមួយៗដែលបានជ្រើសរើសដើម្បីវិនិយោគលើទ្រព្យសម្បត្តិដែលមានសក្តានុពលបំផុត។
ការវិភាគជាមូលដ្ឋានបរិមាណភាព និងគុណភាព
កត្តាជាមូលដ្ឋានផ្សេងៗអាចបែងចែកជាពីរប្រភេទ៖ បរិមាណភាព និងគុណភាព។ ការវិភាគជាមូលដ្ឋានបរិមាណភាពពាក់ព័ន្ធនឹងការស្រាវជ្រាវទីផ្សារមូលបត្រដោយផ្អែកលើទិន្នន័យស្ថិតិ និងហិរញ្ញវត្ថុ ក៏ដូចជាលក្ខណៈដែលអាចវាស់វែងបាននៃអាជីវកម្មមួយ។ ការវិភាគបរិមាណភាពតែងតែបានប្រើប្រាស់នៅក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តជួញដូរក្បួនដោះស្រាយ ដើម្បីគ្រប់គ្រងហានិភ័យ និងវាយតម្លៃប្រាក់ចំណូលសក្តានុពលត្រឡប់មកវិញលើ ផលប័ត្រវិនិយោគ។
ការវិភាគគុណភាពជាមូលដ្ឋានឈ្វេងយល់ទិន្នន័យជាក់ស្តែងតិចជាង។ ពួកគេអាចជា ទំនាក់ទំនងនយោបាយ និងសេដ្ឋកិច្ចរវាងប្រទេស វប្បធម៌សាជីវកម្ម ការរំពឹងទុករបស់អ្នក ប្រើប្រាស់ ការទទួលស្គាល់ពាណិជ្ជសញ្ញា ការជាប់ទាក់ទងគ្នារវាងដំណើរការ និងលំនាំ ផ្សេងៗគ្នា។ ជាឧទាហរណ៍ ពាណិជ្ជករចូលចិត្តផលិតផលរបស់ក្រុមហ៊ុន ដូចជា Apple ឬនាយកប្រតិបត្តិសំខាន់ៗរបស់ក្រុមហ៊ុនដូចជា Tesla ជាដើម។
0 Comments